30 juni 2013

Dag 119: Pai

Vandaag zijn we met het brommertje de omgeving van Pai gaan verkennen. Eerst richting de Pembok waterval, maar die hebben we niet gevonden. Zeer waarschijnlijk zijn we net te vroeg omgedraaid op het zijweggetje. Daarna naar de Pai Canyon. Hier lopen wat richels waarover je kunt 'wandelen', nu is de grond erg glad en het pad geen mooi pad en was het ook klimmen en klauteren. Nu bleef Karen wat achter, die is niet zo snel, en wilde Bas kijken waar ze bleef, dit leidde tot een glijpartij waarbij Bas zijn ene scheen flink afschaafde. Wel het kleine rondje verder gelopen maar daarna zijn we toch maar even terug gegaan naar het hotel om de wond echt goed schoon te maken en te verbinden. Nadat Bas zijn been goed was ingepakt zijn we weer op het brommertje geklommen en naar de Memorial Bridge gegaan. Een brug over Pai river die uit Chiang Mai komt maar die ze naar Pai verhuisd hebben. Hierna zijn we op zoek gegaan naar de Mae Yen waterval, maar nadat we met het brommertje al 2x door een riviertje hebben gereden en toen voor een bamboehek kwamen en het nog zo'n 5 km zou zijn, zijn we maar omgedraaid en in Pai gaan lunchen.
Na de lunch zijn we naar de Mhor Phaeng waterval gereden, die we wel hebben gevonden, zoals wat andere toeristen die hier wat aan het zwemmen waren en op de rotsen aan het klimmen. Wij hebben hier genoten van het uitzicht maar niet gezwommen, dat leek ons niet zo verstandig met Bas zijn wond. Hier weggegaan nadat we allebei gestoken waren door een naar vliegbeest en naar het Yun Lai Viewpoint gereden. Eerst kwamen we nog door een Chinees dorpje. Bovenaan de hele steile helling aangekomen bij het uitkijkpunt moesten we wel € 1 betalen, maar hiervoor kregen we wel een kannetje thee voor terug en natuurlijk een mooi uitzicht.
Hier dus heerlijk Chinese thee zitten drinken en daarna terug naar Pai want bij 'Pai Country' hebben ze hele lekkere fruitshakes!

1. Hoi Bas & Karen, prachtige foto's. Jammer van je been Bas, goed ontsmetten en schoon houden :-)) Ik kijk uit naar jullie volgende verhalen.