11 juli 2013

Dag 130: Ayutthaya

We hadden om 8 uur met een tuktuk-mannetje afgesproken om ons naar het busstation te brengen, maar toen Bas om 7.15 uur naar de supermarkt liep voor wat kleine boodschapjes, stond hij al klaar. Natuurlijk waren wij nog niet klaar en moesten ook nog ontbijten, maar iets voor achten zijn we bij hem ingestapt, erg grappig, hier hebben ze de bakjes aan de voorkant zitten. Aangekomen bij het busstation kaartjes gekocht voor de bus naar Ayutthaya die om half negen vertrok. De reis duurde ongeveer 5,5 uur met onderweg uiteraard een stop om wat te eten, drinken en een toiletbezoek. Na een prima busreis werden we langs de snelweg afgezet en hebben aan de overkant, via een loopbrug, al snel een tuktuk die ons naar het hotel brengt. Verder hadden we geen plannen voor deze dag, morgen gaan we hier de bezienswaardigheden af, dus deze middag hebben we zomaar wat door de stad gefietst, wat gedronken en gegeten en alvast buskaartjes voor zaterdag naar Kanchanaburi geboekt. Lekker met een mini-bus en rechtstreeks, want met lokaal vervoer was het wat lastiger omdat daar geen bussen rechtstreeks naar toe gaan en je dus in een andere plaats nog over moet stappen en een keer zo lang duurt. Deze optie hebben we dus niet gekozen.

Oja, het is de elfde..... Volgende maand zitten we de elfde al in het vliegtuig.....