22 april 2013

Dag 48, 49 en 50: Kep

Dag 48:
Met een minibusje zijn we vanuit Phnom Penh vertrokken naar Kep. Dit was een rustig, comfortabel trip je, alleen het laatste deel van Kampot naar Kep was de weg slecht. Hier in Kep zitten wij in een 'resortje' dichtbij de 'crabmarket'. Er is hier weinig te doen behalve lekker relaxen aan het zwembad onder een parasol, krab eten en je kunt nog naar een voor de kust liggend eiland.
Vandaag dus de middag aan het zwembad doorgebracht en 's avonds heeft Bas al de eerste krabben gegeten met de notenkraker. Karen koos nog maar even voor garnalen.

Dag 49:
Rabbit Island. Vanochtend werden we om half negen opgehaald met de tuktuk, die ons naar de 'haven' bracht om vanuit daar met een bootje naar Rabbit Island gebracht te worden. Dit is een eiland voor de kust waar je niet veel anders kunt doen dan onder een palmboom liggen of een beetje zwemmen in de zee. Boekje en de zonnebrand mee en we komen de dag wel door. Hoogtepunt voor Karen: het broodje nutella bij de lunch!
's Middags was de terugvaart een beetje rommelig, we moesten om 16.00 uur met boot 017 mee. Nu was er om 16.00 uur geen boot 017 te bekennen. Natuurlijk kwam deze een kwartiertje later aan varen. Wij, met nog anderen die ook terug moesten, snel aan boord gegaan, bleek dat er nog veel meer mensen mee moesten alleen waren die nog niet klaar. Dus moesten we nog even wachten. Na ongeveer een kwartier waren deze mensen ook klaar voor vertrek maar zat de boot vast in het zand. Alle mannen er weer uit, tot twee keer toe, om te helpen de boot los te krijgen. Waren we eindelijk los, moest er een stukje verder nog een heel gezin opgehaald worden, die ook nog niet klaar waren, rekening moest nog betaald worden en gingen nog omkleden. Maar de bootjongen had zijn lesje geleerd en bleef nu een stukje verder van het strand, dus die mensen, net omgekleed, waren weer tot de navel nat. Iets voor vijf konden we vertrekken....
's Avonds nog even buiten op ons terrasje een potje geyatzeed en daarna de koelte van de airco in de kamer opgezocht. Opeens stoot Bas Karen aan en wijst naar het plafond, daar waar de dakpannen beginnen. Was het een slang? Een geschubde toelopende kop keek ons aan. Wij beiden een beetje bang, Bas op nader onderzoek uit met de zaklamp. Gelukkig, er zaten pootjes aan! Het was een soort gecko, maar dan een grote, met een hele lichte kleur en geel/oranje vlekken. Hierna toch rustig om goed geslapen.

Dag 50:
Tot nu toe geen enerverende. Ontbijtje op, lekker buiten. Nu op een bedje onder de parasol aan ons privé zwembad. Wat hebben we het toch weer slecht..... maar niet heus. Tijdschrift of boekje lezen, lunch bestellen, beetje typen aan het blog....
Foto's doen we later, natuurlijk te vinden in het album van Cambodja.

1. Die gecko lijkt op een knuffel beest ... maar hoe dan
    ook die wil ik niet in de buurt hebben. Yikes.
    Geniet van jullie bezondere reis, we blijven jullie volgen.