2 april 2013

Dag 30: Da lat

Vandaag zijn we weer eens verhuisd, we hadden de middag bus geboekt dus 's ochtends lekker op het gemak opgestaan. Nadat we onze rugzakken weer hebben ingepakt zijn we bij onze "vaste" dame op de hoek weer een lekkere baguette met "La vache qui rit" gaan halen en hebben we nog even op het vandaag snikhete strand gelegen. Om 12.15u werden we verwacht bij de touroperator waar we zoals we inmiddels gewend zijn een half uur te laat werden opgehaald. Na een redelijk comfortabele busrit van ruim 3,5uur kwamen we aan op het busstation in Da lat alwaar we onze eerste slechte ervaring in Vietnam hebben gehad, we zouden vanaf daar ook een transfer naar ons geboekte hotel krijgen. We werden op het busstation gewoon genegeerd en uiteindelijk erg onbeschoft behandeld door de minibus chauffeurs, alle Vietnamezen werden keurig ingeladen en naar hun bestemming gebracht en wij stonden daar maar. Nadat Bas een aantal maal zijn ongenoegen had geuit ging er een uiteindelijk toch aanstalten maken ons weg te brengen. Chagrijnig werd er naar de naam van het hotel gevraagd en vertrokken we richting centrum, daar werden we bijna letterlijk uit het busje geknikkerd bij het verkeerde hotel. Maar de chauffeur stoof weg ondanks onze bezwaren.  Zelfs de dame van het "verkeerde" hotel bood haar excuses aan voor het gedrag van de chauffeur en zei dat dat veel vaker gebeurde.

Nadat we na een korte wandeling ons hotel hadden gevonden zijn we te voet door Da lat gewandeld en hebben we voor morgen een Canyoning trip geboekt. Erg veel zin in.

Daarna lekker gegeten bij een lokaal restaurantje op de drukke markt van Da lat waarbij het personeel weer erg vriendelijk was waardoor ons vetrouwen in de Vietnamezen gelukkig weer snel was hersteld. Erg grappig werd het toen we vroegen of we ook koffie konden krijgen. Natuurlijk geen probleem. De jongen van het restaurant schreeuwde iets richting het einde van de straat en een paar minuten later kwam daar een dame aangelopen met onze koffie, het restaurant had zelf geen koffie.

Vandaag geen foto's gemaakt.