9 maart 2013

Dag 4,5 en 6: Halong bay

En weer ging het wekkertje vroeg, we worden om 08.00u opgehaald voor onze trip naar Ha long bay. Na een busrit van zo'n 3,5uur arriveren we in Ha long city vanwaar onze boot, de Imperial Junk zal vertrekken. Na een heerlijke lunch komen we na ongeveer 1.5uur varen door een indrukwekkende omgeving aan bij onze eerste stop, surprise cave. In een file van toeristen wandelen we door de enorme grot, erg indrukwekkend. Daarna is het tijd om te gaan kajakken, een klein half uurtje varen we samen een rondje door de baai waarbij Karen bij iedere beweging van onze kayak bang is om om te slaan. Terug aan boord hebben we tijd om ons op te frissen en wat te praten met de andere gasten, een leuke mix van jonge mensen, erg gezellig. Voor het avond eten krijgen we een korte uitleg over het maken van de koude fresh spring rolls, daarna maken we ze zelf en deze zijn erg lekker. 'S avonds genieten we onder het genot van een drankje van elkaars gezelschap en probeert het personeel ons over te halen tot karaoke, helaas zonder succes, alleen het personeel zong zich de longen uit het lijf.

Na een heerlijke nachtrust was het om 0730u weer tijd om te ontbijten, daarna zijn we op de fiets gestapt voor een tochtje over cat-ba Island, wat een indrukwekkende omgeving, we hebben ook nog een steile klim gemaakt naar een kleine grot op het eiland, na de lunch was het eindelijk tijd om te relaxen. 'S avonds hebben we overnacht op het eiland en nog lekker een terrasje gepakt. De volgende ochtend zijn we in zo'n 4 uur terug gevaren door deze fantastisch mooie o gevent naar Ha long city en hebben weer de bus
teruggenomen naar Hanoi, daar gaan we va avond met de nachttrein naar Sa pa. Wij hebben ook daar weer erg veel zin in.

1. zou ook niets voor mij zijn in zo'n bootje. Maar je heb het droog gehouden.

2. Hee mensjes, ja Bas/Karen, dit is nou een stukje wereld die ik erg graag wil gaan zien, verheug me er vreselijk op. Ik ga jullie komende tijd volgen op jullie reis, gaaf ! Geniet van elk detail, jaloers.....