29 maart 2013

Dag 24 en 25: Hoi An

Dag 24: Alweer een dagje naar het strand in An Bang geweest. Lekker op het fietsje kwamen we onderweg nog uit bij een roeiwedstrijd. We hadden ze al wel een paar keer zien trainen, maar nu was het voor het echie. Op de brug richting het strand stond lokaal publiek de roeiers aan te moedigen en wij zijn uiteraard ook even afgestapt om te kijken.
Daarna zijn we neergestreken op een strandbedje, weer gratis met als tegenprestatie uiteraard weer lunch bij haar restaurant en hebben we heerlijk een boekje gelezen en mensen gekeken. Enige nadeel van deze rustige standdag dat de vermoedelijke winnaars van de roeiwedstrijd om 11.00 uur al met de nodige drankjes de karaoke op vol hadden staan, 2 restaurantjes verder, en dit natuurlijk de hele dag door vol hielden, want karaoke is toch wel erg leuk, vinden de Vietnamezen...
's Middags in Hoi An Bas zijn nieuwe kleren opgehaald:een pak, 2 overhemden en een pantalon. Grote vraag of dat er nog wel bij past in de rugzak.... maar dat was van latere zorg. Weer bij hetzelfde restaurantjee neergestreken en daar weer wat uurtjes doorgebracht. Terug in het hotel meteen gekeken of alles past en gelukkig, met een beetje proppen, kan alles er weer in.

Dag 25: Ons laatste dagje in Hoi An, vanavond staat de trip met de nachtbus richting Nha Trang op het programma. Eerst maar een ontbijtje genuttigd en nu alles voor het echt ingepakt, behalve de zwemspullen, want vandaag zou een dagje zwembad bij het hotel worden. De verdere dag dus een beetje in en om het zwembad van het hotel gehangen tot we rond 17.00 uur opgehaald zouden worden om naar de bus gebracht te worden. Zoals we al een beetje verwachtten ging dit ook weer niet zoals helemaal bedacht, we hadden de bus van 18.00 uur geboekt, maar al bij het busstation bleek dat die al vol zat en wij met 2 Deense meisjes in de bus van 18.20 uur gezet zouden worden. Zou een betere bus zijn, dus wij mopperen nog niet. Natuurlijk vertrekt deze bus niet om 18.20 uur, want toen was hij er nog niet eens, maar kwam deze rond 18.45 uur aanrijden. Bagage ingeladen en een bedje gezocht, motor werd gestart, airco aan en iedereen gesettled gaat de motor weer uit. Niemand natuurlijk enig idee tot we naast de bus gereedschap horen rammelen en ja hoor, 11 mannetjes staan vol belangstelling te kijken hoe het twaalfde mannetje een of ander duister onderdeel aan het repareren is. Rond 19.40 uur was alles zo ver in orde dat we toch konden vertrekken. Na vertrek ging echt al na een kwartiertje alle verlichting uit, dus niet meer lezen, maar een beetje kletsen en een muziekje luisteren waren de opties. Om te gaan slapen was het nog wel erg vroeg. Waren we net een beetje weggesukkeld, want de weg is niet heel goed, dus een hobbelig ritje en de bus rijdt constant dorp je in, dorpje uit, brug over, remmen en optrekken voor een stoplicht, stopt de bus om middernacht. Geen idee waarvoor want er was een toilet aan boord. Bijna iedereen bleef dan ook maar liggen. Na een pauze van een goed half uur reden we weer door om uiteindelijk rond 7.15 uur in Nha Trang aan te komen.